26 kwietnia 2014

Jak zmotywować się do nauki ?

Hejkaa ! :D


Już wielkimi krokami zbliża się właściwie koniec roku i każdy z nas chciałby mieć jak najlepsze oceny i na pewno nie ma ochoty się uczyć i po prostu się nie chce. Ja również mam dni kiedy w ogóle nie chce mi się uczyć i odpuszczam i czasem wychodzi to na źle no ale czasem już tak jest dlatego pomyślałam,że zrobię taki post, bo może akurat CIEBIE zmotywuje to do nauki,by w ostatniej chwili poprawić oceny.  Korzystałam z informacji znajdującej się na www.edulandia.pl :).



1. Obudź w sobie ciekawość świata 

Jeśli nie lubisz danego przedmiotu pomyśl dlaczego? Może do końca go nie poznałaś?Może to przez nauczyciela?Jeśli tak jest to zamiast narzekać na ten przedmiot może go trochę poznasz z innej strony?
Jeśli masz jakiś temat np z chemii( przykładowy przedmiot,którego nie lubisz) poszukaj czegoś w internecie.Może na youtube są jakieś fajne filmiki,które ułatwią Ci zrozumienie tematu albo znajdziesz prezentacje,w której temat będzie fajnie opisany i z łatwością go zrozumiesz?. Spróbuj :).


2. Pomyśl, po co się uczysz 

Usiądź na chwilę i zastanów się dlaczego w ogóle poszłaś do szkoły czy na studia?
Jak daleko chcesz zajść?Co chcesz osiągnąć dzięki uczeniu się? Odpowiedz sobie na te pytania 
albo nawet zanotuj odpowiedzi wypisz cele,do których dążysz np pójście na wymarzone studia i znalezienie pracy.



3. Ucz się dla przyjemności 

Niech nauka nie będzie tylko nieprzyjemnym obowiązkiem, bo przecież niektóre przedmioty przynajmniej według mnie są ciekawe i dobrze jest wiedzieć takie informacje. Ja np lubię geografię,wos i biologię 
chociaż mam rozszerzoną tylko geografię i wos :).

4. Zapewnij sobie święty spokój 

Zanim zasiądziesz do nauki możesz np wywietrzyć pokój przez chwileczkę jeśli czujesz,że jest w nim za gorąco,duszno lub unosi się nie miły zapach.Jeśli jest taka potrzeba uprzedź swoich domowników,że teraz zamierzasz się chwilkę pouczyć i prosisz żeby za bardzo nie hałasowali. Jeśli lubisz i to Cię nie rozprasza włącz cichą muzykę może być taka bez słów albo jakaś spokojna piosenka. Zrób na biurku porządek oraz wokół siebie pochowaj/poukładaj rzeczy,które cie rozpraszają. Jeśli rozprasza Cię komputer, telefon wyłącz go jeśli masz np laptopa wynieś go do innego pokoju żeby nie kusiło cie byś do niego zaglądała.

5. Przed nauką obejrzyj motywujące filmiki.

Mnie np motywują takie filmiki,gdzie dziewczyny pokazują jak się uczą ich sposoby na naukę itp na youtube. Jeśli Ciebie to motywuje i zachęca do nauki obejrzyj kilka lub jeden taki filmik za nim zaczniesz naukę :)



6. Wynieś jak najwięcej z lekcji 

Mi bardzo ułatwia uczenie się i zrozumienie czegoś jeśli zapamiętam coś z lekcji mimo,że ja jestem wzrokowcem ale jednak staram się słuchać nauczyciela na lekcji i jak najwięcej zapamiętać wtedy jak nie rozumiem czegoś napisanego w książce to zawsze próbuje przypomnieć sobie jak tłumaczył to nauczyciel

7. Notuj!

Na lekcji czy w domu zawsze notuj. Jeśli będziesz notował co mówi nauczyciel nawet jeśli z nauczycielem nie robicie notatek to i tak bardzo to ułatwi sprawę,ponieważ zawsze będzie to zapisane prostszym językiem niż tym książkowym i pamiętajmy też ,że jak słuchamy co mówi nauczyciel i  my to spisujemy również zapamiętujemy .Zapamiętujemy także już część z tego jeśli wypisujemy treści z podręcznika.



No i to na tyle. Mam nadzieje ,że coś komuś może pomogło lub może ty jakoś mnie zmotywujesz do nauki ? Może TY masz inny sposób ?Lepszy?

Copyright © 2014 SUSZI , Blogger