13 października 2015

Moja organizacja czasu



Jak widać za oknem widać i czuć już jesień. A jak wiemy jesień to czas kiedy niestety  nic się nam nie chce robić, nie umiemy się zorganizować a mamy na głowie pełno obowiązków i własnych myśli,bo dla mnie ta pora roku to także czas na przemyślenia. Jak wykonać wszystkie obowiązki na czas i mieć odrobinę czasu na relaks ?  Zapraszam Was do posta a dowiecie się jak ja sobie z tym radzę. 


 Pierwszą rzeczą,którą muszę mieć i zawsze ją mam odkąd poszłam do liceum i muszę mieć do dziś to kalendarz. Kalendarz szkolny czy jakikolwiek naprwdę ułatwia nam sprawę.


Mój jest z Biedronki i w środku jest dla mnie idealny. Kiedy go otworzymy można znaleźć miejsce na plan lekcji,notatnik, ważne daty i również zawiera jakieś motywujące cytaty. Notatnik,który jest prawie na końcu kalendarza wykorzystuje do zapisywania pomysłów na filmiki lub posty na blogu. 



Kalendarz jak na razie głównie wykorzystuje do zapisywania sprawdzianów,testów lub kiedy mam jakieś ważne wyjście,które np. wiąże się z moją szkołą i poniżej macie przykład tego jak to zapisuje. Tak mam test w sobotę w listopadzie, ponieważ uczęszczam do zaocznej szkoły. (takie małe wtrącenie gdyby ktoś był zdziwiony).



Kalendarz daje mi taką świadomość i ułatwia mi ułożenie myśli pod takim kątem,że właśnie wiem kiedy powinnam mniej więcej już powoli zacząć się przygotować do tego testu. Zamierzam także użyć go do zapisywania np w tygodniu jakie mam czynności do wykonania typu sprzatanie,wyjście  gdzieś ,napisanie posta czy nakręcenie filmiku. 



Notes,który teraz kiedy prowadzę youtuba i bloga jest dla mnie wybawieniem.  Ten,który widzicie powyżej dostałam dawno jeszcze kiedy chodziłam do liceum i miałam taki przedmiot jak ekonomia w praktyce.Dopiero teraz zaczynam go używać i zapisuję w nim np ulubieńców miesiąca i poniżej zobaczycie jak to wygląda. Zamierzam w nim właśnie zapisywać takie rzeczy,które pomogą mi przygotować się do posta lub do filmiku. Wybaczcie za moje pismo ale zapisywałam w pośpiechu i niezbyt się  starałam pisząc to.




♥♥♥


Warto używać też takich karteczek. Można je kupić zapewne w każdym sklepie papierniczym w Waszym mieście. Ja tutaj tylko podałam przykład jak można je wykorzystać. Jeśli jesteście osobami zapominalskimi i zapominacie zerkać do kalendarza to te karteczki ułatwią Wam życie. Fajne są też z klejem po boku,bo można je przykleić w widocznym miejscu ,na które często zerkacie. 



Aby nie było tak ponuro w tych zapiskach i aby były one widoczne czy też przyjemniejsze dla oka to fajnie zapisywać takie rzeczy na kolorowo. Niektórzy mają taki system kolorystyczny i np najważniejsze rzeczy zapisują na czerwono czy tez zakreślają zakreślaczem aby było dla nas jasne,że musimy szybko wykonać tą rzecz i mieć ją z głowy . 




A wy jakie macie sposoby na lepsze zorganizowanie swojego czasu ?
Copyright © 2014 Natka Blog , Blogger